חדרי הבריחה הגיעו לראשונה בישראל במהלך 2014, בתוך שנים בודדות התחום התפתח וצמח בישראל בקצב מטאורי. הישראלים התחברו אליו במהרה, וכך גם היזמים הצעירים שהחלו לפתח חדרי בריחה רבים שהלכו והתקדמו במהירות. עד מהרה הפכה ישראל הצעירה למעצמה לא מבוטלת בתחום. חדרי בריחה נפתחו בישראל במגוון תחומים, מתחמי חדרי בריחה בנתניה, בתל אביב, בראשון לציון ועוד החלו להפתח ולהתרחב ועד הצפון הרחוק, חדרי אימה, חדרי אקשן, פנטזיה ועוד.

 

את התקדמות החדרים מקובל לחלק ל4 דורות שמייצגים את ההבדלים בין קבוצות החדרים שנפתחו בכל זמן. הבנה נכונה שלהם חשובה על מנת להגיע לחדרי הבריחה הנכונים ביותר.

 

דור ראשון:

סביב ה50 החדרים הראשונים שנפתחו בישראל. החלוצים. זקני השבט. אותם חדרים היו פשוטים יותר עיצובית, מבוססי חידות, עם מנעולים פיזיים, ומעט מאוד, אם בכלל, אלקטרוניקה. רוב חדרי הבריחה של הדור הראשון נסגרו עד היום.

 

דור שני:

דור החדרים השני בישראל הוליד חדרים מעוצבים יותר. יותר אלקטרונים (אם כי עוד ניתן למצוא בהם מנעולים פיזיים מפעם לפעם). החדרים מבוססים מעט פחות על חידות מהדור הראשון, אך בד"כ יותר מהדור השלישי. חדרי בריחה לקבוצות גדולות החלו להפתח, חדרי הבריחה של הדור השני החלו גם להחיות את תפאורות הפנטזיה הראשונות בארץ וחלקם עודנם קיימים ונחשבים מובילים בתחום החדרים.

 

דור שלישי:

דור החדרים השלישי בישראל הפך את נושא התפאורה לעיקר, חדרי הבריחה הקפיצו את הרמות בכל נושא העיצוב, בלב מתחם חדרי בריחה בשרון באמצע בניין משרדים יכולת למצוא את עצמך על גשר חבלים לצד מפל סוער וגשם. המנעולים נעלמו לחלוטין ואותם החליפו פתרונות אלקטרונים. החידות ברובם הפכו ליותר משימתיות וחדרי הבריחה שמו דגש גדול יותר על החוויה ועל הרקע, חדרי בריחה פנטזיה אדירים החלו למלא את ישראל. חלק גדול מהם הפכו יותר ויותר משימתיים והפכו ל"חדרי משימות"

 

דור שלוש וחצי:

חדרי הבריחה החדשים ביותר שנפתחו, חדרי בריחה אלה נמצאים בד"כ על שטחים לא גדולים, אבל משתמשים בצורה חכמה במרחב על ידי קירות זזים, מעברים, מפלסים אפקטים ועוד וכך מספקים חוויה מגוונת בפחות גודל

 

בישראל קיימים ניואנסים נוספים לחדרי בריחה, אך ארבע הקבוצות האלו הן סיכום כללי של חדרי הבריחה השונים בתחום.

טלפון

052-3882038

אימייל

placeboerm@gmail.com

כתובת

הגביש 4, כניסה א', נתניה

טלפון

052-3882038

אימייל

placeboerm@gmail.com

כתובת

הגביש 4, כניסה א', נתניה